КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА |
від 21 серпня 2019 р.
№ 779
Київ |
Відповідно до абзацу сьомого частини другої
статті 18 Закону України “Про позашкільну освіту” Кабінет Міністрів
України постановляє:
1. Затвердити Порядок організації
інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти, що додається.
2. Міністерству освіти і науки з
урахуванням пропозицій Міністерства культури, Міністерства молоді та спорту
розробити та затвердити у шестимісячний строк Порядок реєстрації здобувачів
позашкільної освіти з особливими освітніми потребами в закладах позашкільної
освіти.
В.ГРОЙСМАН
|
|
Інд. 73
|
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 779 |
1. Цей Порядок визначає вимоги до
організації інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти незалежно від
підпорядкування, типу та форми власності з метою забезпечення рівних прав та
можливостей осіб з особливими освітніми потребами на якісну позашкільну освіту,
розвитку їх здібностей та обдарувань з урахуванням індивідуальних потреб та
інтересів, зокрема потреб у професійному визначенні, соціалізації та інтеграції
в суспільство.
2. Організація навчання осіб з особливими
освітніми потребами в закладах позашкільної освіти включає забезпечення:
безперешкодного доступу до будівель,
споруд і приміщень згідно з будівельними нормами, державними стандартами та
правилами;
відповідної матеріально-технічної та
навчально-методичної бази, у тому числі інформаційно-комунікаційними
технологіями, навчально-дидактичним обладнанням та матеріалами;
індивідуалізації освітнього процесу для
вихованців, учнів, слухачів (далі - здобувачі позашкільної освіти) з особливими
освітніми потребами, зокрема складення індивідуальної програми розвитку.
3. Засновник закладу позашкільної освіти
забезпечує створення у закладі позашкільної освіти інклюзивного освітнього
середовища.
Керівник закладу позашкільної освіти несе
відповідальність за організацію та якість інклюзивного навчання відповідно до
законодавства.
4. Зарахування осіб з особливими освітніми
потребами до закладу позашкільної освіти відбувається за заявою повнолітньої
особи або одного з батьків (законного представника) дитини.
У заяві про зарахування до закладу
позашкільної освіти зазначається необхідність утворення інклюзивної групи
(класу) або іншої організаційної форми навчання (далі - інклюзивна група (клас)
за умови подання копії висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну
психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини або копії індивідуальної програми
реабілітації повнолітньої особи з інвалідністю, що завіряються власноруч.
5. На підставі заяви, в якій зазначено про
необхідність утворення інклюзивної групи (класу) та до якої додано копії
підтвердних документів, керівник закладу позашкільної освіти:
забезпечує необхідні допоміжні засоби
навчання згідно з висновком інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну
оцінку розвитку дитини;
затверджує наказом перелік фахівців,
зокрема педагогічних працівників закладу позашкільної освіти, які розробляють
індивідуальну програму розвитку здобувача позашкільної освіти (далі -
індивідуальна програма розвитку);
здійснює добір необхідних фахівців
відповідно до законодавства для надання психолого-педагогічних послуг із
забезпечення освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами згідно з
індивідуальною програмою розвитку.
6. Група (клас) вважається інклюзивною,
якщо в ній (ньому) навчається не менше одного здобувача позашкільної освіти з
особливими освітніми потребами.
У разі вибуття з будь-яких причин
здобувача позашкільної освіти з особливими освітніми потребами з інклюзивної
групи (класу) та відсутності інших осіб з особливими освітніми потребами в цій
групі (класі) припинення роботи інклюзивної групи (класу) здійснюється на
підставі наказу керівника закладу позашкільної освіти.
7. Для забезпечення індивідуалізації
освітнього процесу в закладі позашкільної освіти для здобувачів позашкільної
освіти з особливими освітніми потребами складається індивідуальна програма
розвитку за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Індивідуальна програма розвитку
складається фахівцями, зокрема педагогічними працівниками закладу позашкільної
освіти, у взаємодії принаймні з одним із батьків (законних представників)
дитини з особливими освітніми потребами, здобувачем позашкільної освіти з особливими
освітніми потребами.
Для дитини з особливими освітніми
потребами індивідуальна програма розвитку розробляється відповідно до потреб,
зазначених у висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну
психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
Для повнолітніх осіб з інвалідністю
індивідуальна програма розвитку розробляється відповідно до потреб, зазначених
в індивідуальній програмі реабілітації.
Індивідуальна програма розвитку
переглядається двічі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування.
8. Фінансування здобуття позашкільної
освіти особами з особливими освітніми потребами в державному та комунальному
закладі позашкільної освіти здійснюється за рахунок коштів державного та/або
місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
Додаток
до Порядку |