Роз'яснення щодо Порядку підвищення кваліфікації
педагогічних працівників
Коментарі головної
спеціалістки МОН щодо підвищення кваліфікації педагогів.
Катерина
Таранік-Ткачук, головна спеціалітска директорату дошкільної та шкільної освіти
МОН, кандидатка філологічних наук, доцентка.
Сьогодні в освітян виникає чимало запитань до Порядку підвищення
кваліфікації педагогічних працівників, затверджений наказом №800. З’ясуємо
детальніше, як саме має відбуватися цей процес
і що варто розуміти освітянам
під кожним пунктом документа.
Пункт 2: Педагогічні і науково-педагогічні
працівники зобов’язані постійно підвищувати свою кваліфікацію.
Ця теза викликала занепокоєння вчителів. У ЗУ «Про освіту» в статті 8 і 59 чітко змінені умови
підвищення кваліфікації. Вчителі повинні постійно підвищувати свою педагогічну
майстерність. Це вимога сьогодення.
Порядок підвищення кваліфікації передбачає накопичувальну систему. Це
означає, що директор закладу освіти моніторить ситуацію, фіксуючи роботу
самоосвіти вчителя, і накопичувальна система спрацьовує.
Пункт 6. Педагогічні і науково-педагогічні
працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами.
Формами підвищення кваліфікації є інституційна (очна (денна, вечірня), заочна,
дистанційна, мережева), дуальна, на робочому місці, на виробництві тощо. Форми
підвищення кваліфікації можуть поєднуватись.
Не відриваючись від робочого тижня, учитель може здобувати знання на
«Всеосвіті», як суб’єкта підвищення кваліфікації. Вебінари, курси чи семінари –
обирайте, що вас цікавить.
Пункт 7: Форму підвищення кваліфікації обирає
педагогічний працівник
Учитель має право обирати, де бажає навчатись: чи це будуть
онлайн-платформи чи ІППО.
Пункт 8. Обсяг (тривалість) підвищення
кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних цівників установлюється в
годинах та/або кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної
системи (далі – ЄКТС, (один кредит ЄКТС становить 30 годин) за накопичувальною
системою.
Підвищення кваліфікації педагогічними і науково-педагогічними працівниками
здійснюється згідно з планом підвищення кваліфікації закладу освіти на певний
рік, що формується, затверджується і виконується відповідно до цього Порядку.
Якщо заклад освіти розпочинає співпрацювати зі «Всеосвітою», педагоги
і директор отримують максимум переваг: на сайті буде створений персональний
кабінет, в якому керівник матиме змогу стежити за саморозвитком учителів.
Педагогічні і науково-педагогічні працівники мають право на підвищення
кваліфікації поза межами плану підвищення кваліфікації закладу освіти на
відповідний рік згідно з цим Порядком.
Накопичувальна система може бути абсолютно різною. Учитель може визначати,
як і в якому форматі йому зручно навчатися. На перший рік співпраці можна
обрати певний семінар.
Пункт 9. Суб’єктом підвищення кваліфікації може
бути заклад освіти (його структурний підрозділ), наукова установа, інша
юридична чи фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, що надає
освітні послуги з підвищення кваліфікації педагогічним та/або
науково-педагогічним працівникам.
«Всеосвіта» визнана суб’єктом підвищення кваліфікації. Це підтверджує лист
МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.
Пункт 10. Програма підвищення кваліфікації
затверджується суб’єктом підвищення кваліфікації та повинна містити інформацію
про її тему (напрям, найменування), зміст, обсяг (тривалість), що
встановлюється в годинах та/або в кредитах ЄКТС, вид, форму підвищення
кваліфікації, місце (місця) надання освітньої послуги, очікувані результати
навчання, вартість (у разі встановлення) або про безоплатний характер надання
такої освітньої послуги.
На сайті «Всеосвіта» до всіх вебінарів, курсів і семінарів складається
програма. Усі програми створені згідно з вимогами.
Пункт 12. Підвищення кваліфікації
педагогічних і науково-педагогічних працівників шляхом їх участі у семінарах,
практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо здійснюється відповідно
до річного плану підвищення кваліфікації закладу освіти та не потребує визнання
його педагогічною (вченою) радою.
Сертифікати чи свідоцтва видані за участь у вебінарах чи курсах не мають
визначатися педагогічною (вченою) радою. Кожен документ містить номер, печатку і підпис.